• Best Reviewed feb 2024
  • Test panel 8.2 mrt 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Buddi Play 2 Bluetooth Adapter voor Apple CarPlay & Android Auto | Draadloze Dongle Android Auto | Ontvanger Apple CarPlay | USB-A en USB-C | Nederlandse Interface | Voor iPhone, Google en Samsung op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Menno 12-03-2024
Het blijft oppassen dat dit geen review over Android auto wordt.
Hamvraag is of je een dergelijk bedrag over hebt voor draadloos verbinden ervaan.
ik in dir geval wel. Het gemak en de prijs maken het m.i. de moeite waard
Ik heb de buddi play 2 mogen testen met een Android toestel
Installeren is net als met elk Bluetooth apparaat , maar fijn dat er zowel een papieren handleiding als een filmpje bij zit.
Ik heb tijdens testen geen verbinding problemen gehad. Instappen en daaar was Android auto en stabiel
Relatief gezien is de kwaliteit van hoog niveau
Geen nadelen? Misschien dat hij niet in iedere auto netjes weg te werken is, maar dat is meer een USB probleem van de auto dan van dit apparaat.

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Kwaliteit kastje
  • 2 USB aansluitingren
  • verbinding
  • gemak

Minpunten

• Locatie (als usb onhandig in de auto geplaatst)

Laurensm 12-03-2024
  • Product gekregen
Na twee weken gebruik van de Buddi Play 2 kan ik zeggen dat het inderdaad handig is om draadloos verbinding te maken met CarPlay. De setup was vlot en het koppelen met mijn iPhone verliep zonder problemen.

Echter, de kleine vertraging bij het bedienen van de muziekfuncties was merkbaar en hinderlijk. Ook het incidentele verbindingsprobleem was vervelend, vooral omdat het resetten niet zo eenvoudig is. Over het algemeen handig, maar er is ruimte voor verbetering.

Mocht het geen noodzaak zijn zou ik blijven bij de bedraadde verbinding gezien je telefoon dan niet snel leeg is bij lange ritten met navigatie.

Pluspunten

• Doet wat het beloofd
  • Verbind automatisch
  • Klein formaat

Minpunten

• Niet heel stabiel
  • vertraging bij audio
  • resetten niet makkelijk

m********@g******** 11-03-2024
Ik had al geruime tijd een apparaatje op het oog om draadloos Android Auto te kunnen gebruiken. Om zo het leven tijdens het autorijden een stuk makkelijker te maken. En dat kan met de Buddi Play 2 zeker. Het apparaatje is heel makkelijk middels meegeleverde USB-C kabeltje te verbinden met de auto. Vervolgens via bluetooth je mobiel verbinden met de Buddi Play 2 en daarna zet de Buddi Play 2 automatsich een Wifi verbinding op tussen het apparaatje en je mobiel. Kind kan de was doen.

Er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Gebruik je een VPN verbinding op je mobiel, dan gaat de Buddi Play 2 niet werken. Ik moest deze ook eerst uitschakelen om de Buddi Play 2 werkend te krijgen. Dus die twee gaan helaas niet samen.

Ik heb ook met de Buddi Play 2 via de iPhone van mijn vrouw verbinding gemaakt met Apple Car Play. Daarbij viel mij op dat je maar met één mobiel tegelijkertijd verbonden kan zijn met de Buddi Play 2. Mooi zou zijn als dat met beide kan en dat je daarna kan kiezen tussen Apple Car Play of Android Auto. Dit omdat wij één auto hebben, deze afwisselend gebruiken, maar ook vaak samen in de auto zitten.

Ook moet je er ook even op letten dat wanneer je een nieuwe mobiel hebt, je deze eerst even met een kabel rechtstreeks verbindt met je auto om Android Auto te gebruiken. zodat je mobiel de auto herkend. Daarna kan je een verbinding opzetten met de Buddi Play 2.

Dus kort samengevat is het een heel handig product, maar zijn er naar mijn mening wel wat verbeterpunten. Graag zou ik van de Buddi Play 2 gebruik willen maken in combinatie met een VPN verbinding en met meerdere mobiele telefoons verbinding kunnen maken om zo te kunnen kiezen tussen Car Play of Android Auto. En dan is er nog de prijs die ik aan de maat vind.

Pluspunten

• Draadloos is super handig
  • Makkelijk te verbinden

Minpunten

• Niet te gebruiken icm VPN
  • Prijzig

Esther van Tent 08-03-2024
Ik heb dit product getest. Het is fijn dat je je telefoon gewoon in je zak of tas kunt laten en alsnog CarPlay kunt gebruiken. Toch wel een voordeel ten opzichte van de kabel. Je batterij van de telefoon gaat naar mijn gevoel wel wat sneller leeg. En wat heb je dan nodig? Een kabel ;)
Het werkt snel en goed en is makkelijk om de eerste keer in te stellen. Maar ik merkte uiteindelijk te weinig verschil met het gebruik van een kabel. Het is zo dat je bij de Buddi je telefoon in je zak of tas kunt laten, maar dat is dan ook wel het enige.

Pluspunten

• Telefoon hoeft niet uit je tas
  • Kabeltje telefoon niet meer nodig

Minpunten

• Klantenservice niet bereikbaar

s**************@h********** 07-03-2024
Ik was geselecteerd om de buddy play 2 te testen, super leuk. Voorheen altijd de kabel in de telefoon, verbinden en dan pas door. Door dit ideale apparaatje is dat verleden tijd!
Koppelen gaat super makkelijk en de verbinding is erg stabiel! Alles werkt zoals je zou willen en mogen verwachten. Enige kleine min puntje is dat de batterij van je telefoon wel sneller leeg gaat, maar dat zou mij niet weerhouden van het aanschaffen hiervan!

Anoukkiss 07-03-2024
Ik had de eer om dit product te mogen testen! Klein apparaat om makkelijk je telefoon met apple CarPlay draadloos te kunnen verbinden. Normaal gebruikte ik een snoertje en vaak als mijn telefoon verschoof was de verbinding opeens verbroken echt super vervelend. Vooral als dan je navigatie aan stond. De buddi verbindt je telefoon echt mega snel en is makkelijk te installeren.

Elke keer als ik instap is je mobiel ook zo verbonden, ik heb nog geen problemen ondervonden.

Alleen gaat je batterij sneller leeg omdat hij niet oplaadt.

Ik ben echt blij dat ik dit product mocht testen.

Pluspunten

• Makkelijk te verbinden!
  • Werkt super snel!

j***************@g******** 06-03-2024
Gedurende een paar weken heb ik dit product mogen testen.
Het gaat om de Buddit Play 2 Bluetooth Adapter waarmee je je Apple Carplay 'draadloos' kan maken.

De conclusie is dat ik (nog) niet 100% weet of ik het product zou kopen. Hieronder lees je een samenvatting van mijn ervaringen. Ik geef de adapter 7 van de 10 sterren.

De handleiding is erg duidelijk, maar eigenlijk ook niet echt nodig. Het installeren gaat makkelijk.
De adapter zelf kan je makkelijk ergens weg leggen, bijvoorbeeld in de middenconsole (als daar je USB aansluiting zit).

Ik ben bekend met een bedrade Apple Carplay en dan is draadloos wel erg fijn.
Je hebt geen kabel meer nodig en ook is de verbinding is erg stabiel. Dit is bij 'mijn' bedrade variant toch echt minder, die is minder stabiel. Zeker als de telefoon schuift. Daarbij ben je ook afhankelijk van de lengte van de draad om je telefoon op een goede plek neer te leggen. Maar dat speelt dus allemaal niet bij deze bluetooth adapter!

Bedraad is de de opstarttijd korter, maar de halve minuut die het draadloos soms duurt is geen wereldramp voor mij. Als de telefoon eenmaal gekoppeld is, dan reageert alles goed en snel. Er zit dus geen vertraging in het schakelen tussen apps.

Voor deze adapter moet je het "Carplay menu" even opnieuw instellen op je telefoon. Dat onthoudt de adapter niet vanuit de 'bedrade' Carplay. Gelukkig is dit natuurlijk snel te doen en je hoeft het maar eenmalig te doen.

Je kan meerdere telefoons koppelen en ik heb het met twee telefoons getest.
In het opstartscherm krijg je de keuze welke telefoon je wilt kiezen. Standaard onthoudt de adapter de laatst gekoppelde telefoon. Handig als dit steeds 'jouw' telefoon is. Maar als je de 'andere' wilt kiezen, dan moet je erg snel zijn. Dat is wel een minpuntje.

Zelf heb ik niet weten te achterhalen hoe je tussen telefoon 1 en 2 schakelt als er eenmaal een telefoon gekoppeld is. Dit heb ik verder ook niet uitgezocht. Het stond in elk geval niet in de handleiding of in een online Q&A.

Samenvattend is het fijn dat je geen draden meer nodig hebt en dat het een stabiele verbinding is.
Het gebruikersgemak mag wel beter wat mij betreft.

Joeri91 06-03-2024
Dit is echt een geweldig apparaat! Ik had geen idee dat zoiets bestond, totdat ik de gelukkkige was om het te mogen testen. Voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer gebruik ik nu regelmatig de Buddi en voorheen moest ik dat altijd met een kabel doen. De digitale handleiding is eenvoudig te volgen, stap voor stap en binnen enkele minuten heb je het de eerste keer operationeel. Nu kan ik draadloos verbinden, waardoor ik snel kan instappen en wegrijden, aangezien de verbinding in enkele seconden tot stand komt. Het werkt vervolgens feilloos, zonder enig merkbaar verschil ten opzichte van wanneer ik een kabel gebruik. Zelfs mijn mobiele data blijft actief, ondanks de tot stand gebrachte wifi-verbinding. Ik was bezorgd dat ik bepaalde functies zou verliezen, maar alles blijft precies zoals ik gewend ben met Android Auto. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de verbinding veel vraagt van de batterij van je telefoon. Hij is een stuk sneller leeg en wordt wat warm. Verder ik dit product dan ook alleen maar zeer aanbevelen!

Pluspunten

• Snel verbonden
  • Stabiele verbinding

Minpunten

• Vraagt veel energie van telefoonbatterij

j***********@g******** 26-02-2024
Wat een fijn ding is dit! Ik had geen idee dat dit bestond, tot ik het mocht testen. Ik gebruik meerdere malen per week de Buddi voor mijn woon-werkverkeer, en tot voorkort moest ik dit bedraad doen. De digitale handleiding is makkelijk en stapsgewijs te volgen en met enkele minuten heb je dit de eerste keer werkend. Nu kan dit draadloos, en kan ik zo instappen en wegrijden want de verbinding is gemaakt met enkele seconden. Daarna werkt het vlekkeloos en merk ik geen verschillen met de als ik een kabeltje gebruik. Ook de mobiele data blijft werken, ondanks de wifi-verbinding die tot stand wordt gebracht. Ik was erg bang dat ik functionaliteiten zou verliezen, maar alles is gewoon zoals ik gewend ben met android auto. Ik kan dan ook niet anders dan dit product aanraden!

Pluspunten

• Snel verbonden
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Prijzige gadget

Henkie 1072 26-02-2024
Ik testte de Buddi Play 2 Bluetooth Adapter in mijn Ford Focus 2017, ontworpen voor Apple CarPlay & Android Auto. Dit compacte apparaat verbindt snel, ideaal voor dagelijks gebruik. Toch zijn er uitdagingen bij het toevoegen van nieuwe apparaten naast een reeds gekoppeld apparaat. Ondanks dit minpuntje en de wens voor een eenvoudigere wissel tussen apparaten, biedt de duidelijke handleiding en storingsvrije werking een positieve ervaring. De Buddi Play 2 is een waardevolle toevoeging voor wie een eenvoudige integratie met CarPlay of Android Auto zoekt.

Pluspunten

• Snelle verbinding
  • Compact

Minpunten

• Kan niet switchen tussen apparaten
  • Kan niet verbinden als er al een verbinden is.

a***********@h********** 26-02-2024
Product
De afgelopen weken heb ik de Buddi Play 2 de mogen testen. Eenmaal uitgepakt voelt de dongle aan als stevig. Ook ziet het er nog eens mooi uit. Daarbij zitten ook nog eens de juiste kabeltjes erbij om de dongle makkelijk met je auto te verbinden is.

Installatie
Na het product uit de doos gehaald te hebben kan deze met het juiste kabeltje aangesloten worden in de auto. Je telefoon (in mijn geval een Iphone 15 Pro) krijgt een pop-up en de verbinding is gereed. De handleiding is hiervoor niet eens nodig.

Gebruik
De verbinding tussen telefoon en auto wordt snel tot stand gebracht. In de eerste 10-20 seconde. Hierna kan je meteen je navigatie instellen oid. Wel heb ik gemerkt dat het batterijverbruik van je telefoon enorm oploopt. Dit is op korte ritjes niet zo merkbaar maar waar ik elke dag meer dan 2 uur in de auto zit wel, soms tot wel 30/40% batterij kwijt op een dag, puur door de verbinding. Ondanks dat de Buddi erg snel is, is er (oa bij het selecteren van een volgend nummer) wat vertragen welke als vervelend kan worden ervaart, dit vond ikzelf echter niet storend

Conclusie
De Buddi Play 2 is ideaal in gebruik voor korte ritjes. Voor langere ritten gaat het batterijverbruik van mijn telefoon te hard, waardoor ik toch de bekabelde verbinding verkies. Dit in combinatie met de prijs van bijna 100EU, wat ook niet goedkoop is.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Goed te 'verstoppen'

Minpunten

• Prijzig
  • Energieverbruik telefoon gaat hard

a***********@h********** 26-02-2024
Product

Installatie

Gebruik

Conclusie

Pluspunten

• Snelle installatie
  • makkelijk in gebruik
  • Klein

Minpunten

• Prijzig
  • Batterijverbruik van telefoon neemt toe

Dewey 25-02-2024
De Buddi Play 2 voldoet aan mijn verwachtingen. Het instellen ging makkelijk, en het verbinden gaat altijd goed, terwijl de kabel onderweg soms nog wel eens los gaat. De Buddi Play 2 is ook erg klein, en ligt daarom niet in de weg in mijn middenconsole.

Tijdens het rijden is mijn Android auto super responsive, ik merk eigenlijk geen verschil vergeleken met wanneer ik een kabel gebruik, en ook bellen gaat gewoon goed.

Al met al doet de Buddi play 2 wat je verwacht en is vooral erg handig voor kortere ritjes, voor langere ritten vind ik het fijn als mijn telefoon wel opgeladen wordt via de kabel. Het enige minpunt is de prijs wat mij betreft.

Pluspunten

• 1 keer instellen en werkt daarna altijd
  • Geen gedoe meer met de kabel die los schiet
  • Nederlandse handleiding

Minpunten

• prijs
  • accu gebruik telefoon

p*************@m****** 25-02-2024
Deze Buddi Play 2 heb ik mogen testen. Het is een klein apparaatje dat makkelijk op te bergen is. Het is makkelijk te verbinden met telefoon en auto. Helaas merkte ik dat het wisselen van telefoon niet makkelijk gaat. Dat is lastig als je 2 of meer telefoons hebt in de auto die verbinding kunnen maken. Zo had ik dat de telefoon van mijn vrouw verbinding maakte. Wisselen van telefoon kreeg ik niet voor elkaar en daarom moest ik eerst de Buddi ontkoppelen en daarna weer verbinden.
De verbinding is over het algemeen goed. 1x had ik, na een half uurtje, dat de verbinding wegviel. Deze was niet makkelijk te herstellen. Ook niet door de Buddi los te koppelen en weer opnieuw aan te sluiten. Dit gebeurt niet vaak, maar kan net onhandig zijn als het gebeurt. CarPlay start snel op, binnen een minuut alles geactiveerd. Al met al ervaar ik het vooral als een handige gadget voor de korte afstandjes, maar voor de langere ritten ga ik toch voor de kabel.

Pluspunten

• klein (goed op te bergen)
  • snel opgestart
  • verbinding redelijk stabiel

Minpunten

• wisselen tussen telefoons lastig
  • verbinding niet 100% stabiel

m*************@h********** 24-02-2024
Wat een super fijn product!
De installatie gaat erg makkelijk waardoor je het product binnen een paar minuten kunt gebruiken en kunt genieten van draadloze Apple CarPlay.
Echt ideaal want in het verleden moest ik mijn telefoon altijd aan een usb koppelen, wat onnodig laden van de telefoon veroorzaakt.
Het laden van een aangeklikt muzieknummer duurt soms een paar seconden, soms irritant maar geen mega ramp

Aygull 22-02-2024
"De "Buddi Play 2 Bluetooth Adapter" heeft me positief verrast met zijn eenvoudige koppeling naar smartphones, een consistente verbinding tijdens ritten en stevige hardwareprestaties. De vloeiende integratie met zowel Apple CarPlay als Android Auto biedt een veelzijdige, snelle gebruikservaring. De toegevoegde waarde van Nederlandstalige software en een informatieve digitale handleiding maken de bediening intuïtief. De adapter optimaliseert de rijervaring met naadloze prestaties en gemakkelijke bediening. Een aanbeveling voor diegenen die op zoek zijn naar betrouwbare connectiviteit en een verbeterde interactie in hun voertuig.

Pluspunten

• Naadloos integratie met Apple & Android auto
  • Nederlandse handleiding
  • Geen vertraging
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Tot nu toe nog geen minpunten

Musthave in de auto 19-02-2024
Het werkt echt super. Snel verbonden, stabiel, makkelijk te installeren en alles in het Nederlands. Makkelijker kan niet. Soms iets wat trager met zappen van muzieknummers. Maar dit went. Geen kabel meer. Geen gepruts. Wel wat aan de prijzige kant.

Pluspunten

• Snel gekoppeld
  • Makkelijk geïnstalleerd
  • Geen kabels
  • Goede verbinding

Minpunten

• Soms zappen wat langzamer
  • Prijzig

Rickert1993 18-02-2024
ik heb dit product de afgelopen weken mogen testen.

Als de installatie makkelijk kon dan plug and play dan was dat het.
Kabeltje in de buddi en in je auto, even wachten en klaar.
Verbind je telefoon vervolgens met buddi en klaar.

de eerste keer had hij even een probleempje met verbinden, maar na een paar seconde geduld liep alles vlekkenloos.

je telefoon is al verbonden voordat je de wagen hebt gestart, in tegenstelling tot de bekabelde verbinding is dat dus helemaal super.
Het batterijverbruik neemt uiteraard wel gigantisch toe, in een rit van 5 uur was ik 75% precent kwijt van mijn nieuwe samsung s23 ultra, dus aan de batterij lag het niet.
Logisch natuurlijk, want wifi, bluetooth en gps worden allemaal via een draadloze verbinding verzonden, dat is ook de reden dat je telefoon wat warmer kan worden of zelfs heet.

Kwa batterij verbruik denk ik; hang hem heel makkelijk aan het kabeltje, dan heb je hetzelfde effect en een volle batterij.

Voor snelle en korte ritjes is het prima, snel en handig dat je je telefoon gewoon in je zak kan laten zitten.

De digitale handleiding heb je echt niet nodig, wanneer je buddi in je auto heb geplugd, krijg je van je telefoon een melding dat er een android auto in de buurt is, wanneer je die instructies volgt heb je de handleiding niet nodig.

Pluspunten

• hele snelle verbinding
  • Geen connectie verliezen

Minpunten

• telefoon wordt warm
  • batterij verbruik van telefoon gaat omhoog